Praza Maior 1 988 388 100 | VOLUNTARIADO, Servizos Básicos. 988 388 133 (de 9 a 14 h)

Atopar
Buscador Concello de Ourense
Imaxe da nova

A moratoria sobre débedas hipotecarias para a adquisición de vivenda habitual ofrecese a aquelas persoas que padezan extraordinarias dificultades para o seu pago.
O artigo 11 do RD esixe, entre outros documentos:

  • Certificado de empadroamento relativo ás persoas empadroadas na vivenda, con referencia ao momento da presentación dos documentos acreditativos e aos seis meses anteriores.

Durante o peche dos rexistro presenciais, e aos efectos do mencionado RDL poderase solicitar e recibir estes certificados:

  • De modo electrónico a través da Sede electrónica do Concello, evitando deste xeito a circulación de persoas pola rúas. Para poder obter os certificados de Padrón na Sede electrónica, é imprescindible identificarse na Sede electrónica, a través dun certificado dixital o a través de claves concertadas do Sistema Cl@ve. O certificado na Sede electrónica xerase de maneira inmediata, sendo por tanto a maneira máis rápida de conseguir o certificado.
  • Aquelas persoas que non dispoñan dos medios suficientes para obter o certificado a través da Sede electrónica,  poden utilizar o modelo de solicitude mostrado a continuación e facelo chegar ao Concello a través do correo electrónico indicado no modelo.

    Traballamos co obxectivo de que o tempo de solicitude e recepción do certificado sexa o menor posible, dada a situación excepcional na que nos atopamos.

Poden obter información sobre esta cuestión a través do teléfono de Padrón- Estatística municipal: 988388111

Foto das bandeiras a media hasta

A consecuencia do grande número de falecementos a causa da pandemia producida polo COVID-19, e como mostra do recoñecemento e recordo dos defuntos e testemuño de apoio, solidariedade e condolencias do Concello de Ourense ás familias afectadas, o alcalde de Ourense, Gonzalo Pérez Jácome, decretou declarar loito oficial desde as 13:00 horas del día 2 de abril de 2020. As bandeiras do Concello e restantes edificios municipais ondearán a media hasta.

Foto da Praza Maior

O alcalde de Ourense, Gonzalo Pérez Jácome, renuncia ao 30% do seu soldo mentres dure a situación de alarma polo coronavirus, que está a provocar unha parálise económica en todos aqueles servizos considerados polo Goberno central coma non esenciais. É “unha decisión persoal e solidaria, conforme se atopa nestes momentos o noso país, e que afecta tamén o noso municipio”, explica.

Pérez Jácome manifesta que “o que toca é seguir traballando, tanto en facilitar os medios para garantir a saúde dos nosos cidadáns”, en alusión a colaborar cos servizos de atención das diferentes áreas municipais, pero sen esquecer a necesidade de adoptar aquelas medidas que poidan paliar os efectos económicos debido ao peche decretado, sobre todo no que se refire aos autonomos, pemes e comercio de proximidade, sectores para os que o Concello prevé “mobilizar 20 millóns de euros en subvencións directas”. A este respecto, os técnicos municipais traballan nestes momentos para que poidan “ser entregadas no menor tempo posible, pero cumprindo cunha serie de requisitos”.

O rexedor pon en valor o traballo que se vén realizando polo goberno municipal “dende o mesmo momento en que o coronavirus 19 nos trasladou a outra realidade moi diferente”, polo que se tiveron que adoptar “moitas decisións e xestionar unha situación moi dificil”. Unha de esas decisión “pasa por unha auto renuncia do soldo como solidaridade con todos aqueles que viron mermados os seus ingresos e que contribúen á calidade de vida que queremos manter”. Pérez Jácome explica que “renunciar ao 30% do soldo de alcalde vai na liña da media que os traballadores en situación de ERTE perderán en todo o país”.

O alcalde quere amosar tamén o seu convencemento de que “superaremos entre todos esta situación, estou convencido de que sairemos máis reforzados”, afastándose así de polémicas sobre cuestións que foron obxecto de crítica: “O que nos debe importar agora son as personas, dar respostas sanitarias, pero tamén pór enriba da mesa medidas para paliar, na medida do posible, os efectos socioeconómicos desta pandemia”.

Mentres siga a situación de alerta, o consello do alcalde é claro: “Queda na casa, o coronavirus mata”.

Foto dos vehículos

O Concello conta con dous novos vehículos, neste caso cedidos por PSA Retail, que permitirán ampliar o servizo que veñen prestando os voluntarios de Protección Civil, en todas aqueles labores de atención á cidadanía que así o solicitan, con especial atención ás persoas máis vulnerables na situación de alerta en que nos atopamos polo coronavirus.

O acto de entrega dos vehículos tivo lugar na Praza Maior, contando coa presenza do alcalde de Ourense, Gonzalo Pérez Jácome, o tenente de alcalde, Jorge Pumar, e as concelleiras de Política Social, Eugenia Díaz Abella, e Seguridade, María Fernez Dibuja, así como do director de PSA Retail Ourense, Carlos Miranda López, e membros de Protección Civil.

Neste senso, o rexedor quixo destacar a “importante colaboración de empresas e da cidadanía para facer fronte a esta situación de alerta”, en especial a PSA Retail por ser “os primeiros que se puxeron en contacto co Concello, e aos que se sumaron outras empresas”. Ademais de poñer en valor a importancia do traballo dos voluntarios de Protección Civil nesa “atención necesaria a todos os veciños”, para que dese xeito “todos poidan ter resolto calquera problema que poida xurdir”.

O Concello de Ourense comezou a repartir o material que están doando diferentes empresas privadas da cidade entre os albergues municipais e os voluntarios que loitan contra a expansión do coronavirus. Así, a concelleira de Política Social, Eugenia Díaz Abella, e o tenente de alcalde, Jorge Pumar, repartiron no Fogar do Transeúnte e no albergue de peregrinos a bebida que doou a empresa Coca Cola. A bebida tamén foi levada á delegación de Cáritas en Ourense, para os colectivos máis desfavorecidos, e repartida entre os voluntarios que colaboran con Protección Civil e o corpo de bombeiros.

As doazóns chegan desde diferentes empresas, pero tamén de particulares que, a través do grupo de voluntarios de La Molinera, están poñendo á disposición do Concello as súas impresoras 3D para a fabricación de equipos de protección individual (epi).

Foto do edificio onde se ubicará o albergue
O Concello de Ourense abrirá de inmediato un novo albergue se as circunstancias o fan preciso nas instalacións do albergue de peregrinos da Xunta de Galicia, na rúa da Barreira. A Administración Autonómica puxo hoxe o inmoble a disposición do Concello para que o utilice no caso de que sexa necesario. A concelleira de Política Social, Eugenia Díaz Abella, visitou esta mañá as instalacións xunto co equipo da concellería e constatou que o edificio se atopa nas condicións axeitadas para poñerse a funcionar no momento en que fose preciso. Neste senso, lembra a concelleira que o albergue do Concello, emprazado na Praza do Trigo, e que conta con 18 prazas, non está cheo, xa que dispón de prazas dispoñibles. Mais, en caso de que fose preciso nalgún momento, abriríase de inmediato o albergue cedido pola Xunta. Ademais, se as circunstancias fosen precisas, o Concello abriría un terceiro albergue, nas instalacións do antigo albergue de peregrinos de San Francisco, con capacidade para 12 prazas máis. O albergue de peregrinos da rúa da Barreira é un edificio de recente construción, xa que entrou en servizo en decembro de 2018, e ten capacidade para aloxar 13 persoas mantendo as distancias de seguridade recomendadas, máis unha habitación que o Concello mantería reservada por se fose preciso illar algunha persoa. Ao igual que o albergue principal, estaría aberto as 24 horas do día e, ademais do aloxamento, ofrecerialles ás persoas usuarias o almorzo, a comida e a cea para que non teñan a necesidade de saír do recinto.
Xuntanza do goberno

O Concello de Ourense acordou nunha xuntanza mantida esta maña no salón de plenos, mobilizar 10 millóns de euros para axudar os autonómos, pemes, pequeno comercio e reforzar os servizos sociais afectados polo coronavirus. Farase a través de diferentes medidas, como pode nser a exención de taxas, así coma o aprazamento de impostos, unha vez se decidiu unha modificación dos prazos tributarios que estaban establecidos.

Acceso a listado de teléfonos para atención non presencial

O Concello de Ourense pon a disposición da cidadanía os teléfonos que se lista a continuación, para que poida ser utilizados en caso de necesitar Información Xeral sobre o Concello mentres que dure o Estado de Alarma. A atención telefónica será en horario de 8 a 20 h.

  • 686 472 721
  • 629 607 517
  • 680 684 736
  • 604 051 694
Logo da Carpeta Cidadá

O Concello de Ourense acordou ampliar o prazo para o pagamento dos recibos do Imposto de Bens Inmobles (IBI), popularmente coñecido como “contribución”, asi coma o do Imposto de Vehículos de Tracción Mecanica (IVTM), do mesmo xeito que facer axustes en taxas coma a da instalación de veladores na vía pública, tendo en conta que a situación de alerta polo coronavirus levou consigo o peche dos establecementos de hostalería.

Foto de persoal realizando servizo de limpeza

O Concello de Ourense reforza ao máximo o servizo de limpeza viaria da cidade. O tenente de alcalde e concelleiro de Medio Ambiente, Limpeza e Perímetro Rual, Jorge Pumar, demandoulle á empresa concesionaria do servizo de limpeza, Ecourense, que nestas circunstancias de emerxencia sanitaria mobilice nas rúas todas a súa maquinaria -camións cisterna, hidrolimpadores, lavabeirraúas e fumigadoras- e realice unha reestruturación dos servizos. Así, desde hoxe, reforza ao máximo o servizo de limpeza con auga nas rúas -baldeos e pistolas de alta presión- e incorpora un desinfectante con base de hipoclorito sódico que ten efecto viricida. Ecourense confirmou que implementa desde hoxe mesmo as medidas solicitadas.
“Quero agradecer moi encarecidamente o traballo exemplar que están a realizar o conxunto de traballadores e traballadoras do servizo municipal de limpeza, nuns momentos tan complicados para todos e todas”, sinala Jorge Pumar.

A reestruturación ten como premisa reducir os varridos manuais para dar prioridade aos que se realizan con auga -baldeos e eliminación de manchas e olores con pistola de alta presión-. Estes labores realizaranse diariamente polas rúas da cidade e intensificaranse nas contornas de tendas de alimentación, farmacias, estancos, gasolineiras e quioscos. Tamén se reforza o lavado e desinfección de contedores en xeral.

Medidas. Detalle das medidas que se implementan no servizo:

  • Reforzo máximo do servizo de limpeza viaria ordinario con baldeos manuais.
  • Baldeos mecánicos con camións cisterna a alta presión.
  • Baldeos con hidrolimpadoras -pistolas de alta presión-.
  • Fregados con máquinas decapadoras a alta presión.
  • Desinfeccións con fumigadoras mecánicas -carretillas fumigadoras-.
  • Desinfeccións con fumigadoras manuais -mochilas-.

En todos estes traballos utilizarase un produto desinfectante con base de hipoclorito de sodio de efecto viricida.

Para estes traballos mobilizaranse:

  • 4 camións cisterna
  • 4 vehículos hidrolimpadores
  • 2 lava beirarrúas de alta presión
  • 6 maquinas fumigadoras.

Finalmente, refórzase o lavado e desinfección de contedores en xeral.

Logo do Concello

O alcalde de Ourense, Gonzalo Pérez Jácome, asinou esta mañá dous decretos en que establece novas medidas ante a expansión do coronavirus. As novas medidas teñen como finalidade contribuír á contención do virus, garantindo a prestación dos servizos esenciais do Concello de Ourense.

  • A atención á cidadanía, con carácter xeral, canalizarase por vía telefónica.
  • As oficinas auxiliares de rexistro e atención cidadá funcionarán só por medios telefónicos e telemáticos.
  • A cidadanía non poderá acceder ás oficinas dos diversos servizos municipais.
  • Todos os trámites administrativos que estaban en curso quedan paralizados, e se interrompen os prazos.
  • Durante a vixencia da declaración de estado de alarma suspéndese a celebración das sesións ordinarias de todos os órganos colexiados municipais (Pleno da Corporación; Xunta de Goberno local; Comisións Informativas; Xuntas de área, Consello Reitor do Consello Municipal de Deportes, mesas de contratación, e outros).
  • Todos os empregados públicos cuxas funcións permitan o seu desenvolvemento a distancia, prestarán o servizo dende os seus domicilios na modalidade de traballo non presencial.
  • Todos os empregados públicos que realicen funcións que non se poidan desenvolver mediante o traballo non presencial deberán permanecer nos seus domicilios, estar localizables e acudir presencialmente aos seus lugares de traballo cando o desempeño das súas funcións así o esixa.
  • En todo caso, considéranse servizos de carácter esencial os mercados municipais, os servizos relacionados coas tecnoloxías da información e da comunicación, os cemiterios, a limpeza viaria e a recollida de lixo; os servizos de benestar social e atencións ás persoas vulnerables; o servizo eléctrico; mantemento básico de vías públicas; a seguridade cidadá (policía local, bombeiros e protección civil) así como a atención cidadá (oficina auxiliar de rexistro e atención cidadá da Casa do Concello) e todas aquelas que determine a alcaldía e/ou as respectivas concellerías-delegadas por considerarse necesarias para garantir a continuidade dos servizos públicos esenciais. Tamén se consideran funcións esencias as desempeñadas polos membros da Corporación, e as persoas titulares da Secretaría Xeral do Pleno, Intervención Xeral, Tesourería, Oficialía Maior, Asesoría Xurídica, persoal directivo e xefes/as de servizo
  • Naqueles casos en que as funcións de carácter esencial deban desempeñarse presencialmente, a respectiva concellería-delegada establecerá as quendas necesarias para garantir a prestación do servizo e minimizar ao máximo o risco de contaxio laboral, arbitrando medidas organizativas para a protección da súa saúde e reordenando os espazos.
  • Todos os empregados permanecerán localizables e deberán reincorporarse aos seus postos de traballo de forma presencial se así se require por necesidades do servizo.

Comisión de seguimento

O alcalde asinou tamén esta mañá un segundo decreto, no que acorda Crear unha Comisión de Seguimento da evolución do COVID-19, presidida polo alcalde e integrada polo tenente de alcalde, Jorge Pumar, o secretario da Xunta de Goberno local, Miguel Caride, a intendente-xefa da Policía Local, o interventor, o titular da Asesoría Xurídica e o oficial maior.


A Comisión de Seguimento reunirase cando sexa preciso e segundo a evolución que se vaia producindo dos acontecementos, e a súa finalidade será a de analizar a situación e, propoñer a posta en marcha das medidas que se estimen necesarias. Estará operativa con carácter permanente e con total dispoñibilidade, podendo ser convocada en calquera momento polo alcalde. O rexedor poderá convocar ás reunións a outros membros do goberno, responsables técnicos municipais e a expertos cualificados na materia, así como contar co seu asesoramento experto, en función das necesidades existentes en cada momento.